Salon piękności Warszawa

Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną figurę dobrze zadbać już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Ciało kobiety w ciąży wymaga nieco więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym wsparciem matki w walce o upragnioną sylwetkę są regularne przechadzki z dzieckiem. Przyniosą one korzyści zarówno mamie, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać dawną figurę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje młodym mamom.